Novinec prinaša veliko sodobne opreme in novosti, predvsem varnostnih. Nov, 427.000.00 evrov vreden gasilski tovornjak poleg popolne in najnovejše opreme za tehnično reševanje v prometnih nesrečah s svojo revolucionarno arhitekturo nadgradnje prinaša več varnosti za posadko. Dobavitelj in izdelovalec novega gasilskega vozila je firma ROSENBAUER iz Avstrije.
Nova, 3. generacija gasilskih tovornjakov serije AT s skupno maso od 10 do 20 ton je bila razvita na podlagi 15-letnih izkušenj in več kot 2000 proizvedenih ter v akcijski operativi preizkušenih predhodnikov. Ta generacija prinaša 90 inovacij oziroma prednosti, ki zagotavljajo še hitrejše, učinkovitejše in, seveda, varnejše posredovanje v nesrečah in požarih. Njene ključne novosti pa odločno posegajo v samo arhitekturo nadgradnje, ki je po novem trdnejša, a lažja, in sestavljena brez varjenja. Lepilo in vijaki so tako nadomestili zvare in omogočili večjo razteznost, dinamičnost nadgradnje pri največjih voznih obremenitvah. Nova nadgradnja ponuja kar 8-centimetrski hod raztezanja – štiri na vsaki strani –, zato je takšen 15-tonski tovornjak lahko hiter v zavojih in prijaznejši ter predvsem varnejši do posadke, takrat ko se mudi, ko je treba pritisniti do konca – na intervencijskih poteh, seveda. Konstrukcija je sestavljena iz samopodpornih lasersko rezanih aluminijastih plošč. To omogoča izvedbo povsem samonosne strukture, ki ne potrebuje tradicionalnega okvirja in jo je mogoče opisati kot “momentno škatlo” – torque box. Izjemno močna nadgradnja je pritrjena na jekleni okvir, ta pa je fleksibilno vpet na podvozje oziroma pritrjen s pomočjo ležajev v obliki gumijastih stožcev. Vse plošče so oblikovane tako, da je povečana tudi odpornost proti torziji. Med seboj so povezane s tehnologijo lepljenja in utrjene z vijačnimi spoji na mestih, kjer je to potrebno, brez varjenja torej. Posebna satovja iz aluminijastih plošč pa so uporabljena v rezervoarju in predelu strehe. Nosilnost vsake posamezne komponente je natančno določena s pomočjo metode končnih elementov. Nadgradnja je tako veliko bolj prožna. Takšna izvedba povečuje mobilnost vozila, zmanjšuje težo materiala, znižuje težišče in nudi boljšo odpornost proti koroziji. Nizka teža in nizko težišče pa seveda povišujeta tako hitrost kot tudi stopnjo varnosti na poti proti mestu nesreče oziroma požara.
Nadgradnja Rosenbauer TLFA 2500 AT stoji na tovornjaški osnovi Mercedes-Benz ATEGO 1530 AF 4×4 EURO 6.
Gasilski podatki:
– 2500-litrski rezervoar za vodo in 200-litrski rezervoar za penilo;
– FIX-MIX, avtomatski sistem za mešanje penila s konstantnim razmerjem;
– omejilne plošče za preprečevanje pretakanje vode v rezervoarju;
– prelivni sistem s preprečevanjem razlivanja za sproščanje pritiska in vakuuma;
– centralna vodna os;
– centrifugalna črpalka NH 35, primerna za delovanje z normalnim (ena stopnja) ali visokim (4 stopnje tlakom;
– zmogljivosti črpalke: 3.500 l/min pri 10 bar ali 400 l/min pri 40 bar ob uporabi vode iz lastnega rezervoarja;
– daljinsko voden svetlobni stolp, pnevmatsko raztegljiv in sestavljiv, opremljen z LED (4 x 42W/24V) in halogenskimi (2 x 1000 W/230V) svetlobnimi telesi;
– šest prostorov za namestitev opreme, po tri na levi in tri na desni strani vozila;
– sistem CAN-Bus (Controller Area Network) omogoča vizualno komunikacijo z okolico.
Vizija Poklicne gasilske enote Krško je zagotoviti vse maksimalne pogoje za delo, s katerim bo v popolnosti zagotavljala svoje poslanstvo za reševanje ljudi, materialnih dobrin in varovanje narave v vseh oblikah požarov, nesreč, naravnih nesreč in drugih oblik ogrožanja v občini Krško.
Slavnostni prevzem novega vozila bomo opravili v času prireditev ob občinskem prazniku občine Krško.
Poveljnik-direktor PGE Krško
Joško Žvar